Igrani film | 82 min | 2014

Sinopsis

 ONA: Drugi Deo je saga o ljudskom traganju za višim istinama, koje nam iako očigledne, promiču neprimećene ispred očiju zamagljenih svakodnevnim životom. U potrazi za svojim identitetom, Lara odlučuje da se posveti magiji i postane veštica. Nadajući se da će pronaći ljubav i zadovoljstvo, suočava se sa opasnošću da je obuzme bol i patnja. Jedino rešenje da postane sretna i kompletna osoba je da pronađe svoj drugi deo. Njena putanja – oblikovana tragovima koji su postavljeni pred nju – vijuga kroz pojavnu stvarnost i polja unutrašnje samospoznaje, prolazeći pritom između osoba za koje se često ispostavlja da nisu baš ono za šta se izdaju. Na kraju ona pronalazi ljubav, kroz vezu sa čovekom po imenu Tony. Njena potraga time nije završena.

Glumci

Novinar: Marko Petrović

Lara senior: Katica Ćirković

Lara: Ana Šovljanski

Ujak: Nenad Ilić

Baka: Gordana Sekiz

Tony: Saša Gačević

Prijateljica: Željka Lekić

Shah: Miloš Blažin

Mama: Marina Topolac

Prolaznik: Jovan Gvero

Huan: Siniša Šćepanović

Luna: Ivana Sremčević Matijević

Beba u stomaku: Luna Sremčević Matijević

Sestrica 1: Vesna Rošul

Sestrica 2: Ana-Marija Mandić

Ona: Silvija Čamber

Učitelj: Želimir Žilnik

Osnovne Informacije

Orginalni naziv: Drugi Deo

Režiser: Saša Matijević

Producent: Videomedeja

Dužina: 82 minuta

Godina: 2014

Zemlja: Srbija

Jezik: Srpski

Titlovi: Engleski 

Žanr: Fantazija

Ekipa

Producent: Ivana Sremčević Matijević

Ko-producent: Sarita Matijević

Scenarista: Saša Matijević

Ko-scenarista: Dragan Stanković

Direktor fotografije: Željko Mandić

Asistent kamere: Robert Gondi

Montaža: Saša Matijević

Kompozitor: Petar Stevanović

Animacija: Ljubiša Sremčević

Dizajner zvuka: Nenad Šimšić

Story board: Saša Matijević

Kolor korekcija: Ljubiša Sremčević

Asistent produkcije: Jovana Stojaković

Prevod: Zoe Pavleski

Vozač: Milan Štefanović

Asistent režije: Ivana Sremčević Matijević

Režiser: Saša Matijević

Reč Režisera

Tema mog drugog igranog filma ONA: Drugi Deo je klasifikacija reči ONA, i bavi se temama kao što su ljubav, opasnost i savršenstvo. Ljubav je jedna od najvećih životnih energija koja nam omogućava da verujemo u sebe dajući  nam entuzijazam da provedemo naš život na najbolji mogući način. Ljubav je ono što nas pokreće, što daje smisao životu i što nas ispunjava srećom i zadovoljstvom. Ali treba biti oprezan kada je ljubav u pitanju, jer je linija izmedju ljubavi i mržnje toliko tanka da lako može da se iz jednog osećaja pređe u drugi – prilikom čega se oslobađa destruktivna, parališuća  energija.  Opasnost je nerazdvojna komponenta stanja kao što su tuga, sreća, optimizam, pesimizam, depresija ili zadovoljstvo. Razmišljajući o pojmu  savršenstva, shvatio sam da svi ljudi celog života tragaju za nekom osobom koja ih upotpunjava  i daje veći smisao životu. U svom scenariju za taj pojam koristim naziv Drugi Deo, koristeći terminologiju  magije kao supstitut  za sva one neobjašnjene emocije koje doživljavamo kad su u pitanju osobe drugog pola. Osim toga, primetio sam da su u našoj sredini ljudi izgubili veru u boljitak, ima mnogo depresije i negativnosti. Moja namera je da kroz priču filma, pokušam da skrenem pažnju na neke životne izazove, na ljudske osobine i vrednosti koje odolevaju strujama malodušnosti i beznađa  koje su dominantne  u našem društvu  zadnjih 20 godina.

Moja osnovna motivacija za rad na ovoj trilogiji, jeste želja i potreba da kroz filmski medij pokušam da istražim mogućnosti i domete percepcije značenja nekoliko najfrekventnije korišćenih reči – 3 lične zamenice – ON, ONA i TI (Hij, Zij, Jij). Opredelio sam se za ove tri reči koje su u oba jezika kojima se služim (srpski i holandski), s fonetskog aspekta vrhunski jednostavne, jednosložne reči, i za svaku od njih, želim da u formi igranog filma, napravim po jedan deo složenog vizuelnog rebusa, koji će u finalnoj trilogiji, činiti jednu autorsku celinu.  Na simboličnom nivou, taj sistem definisan je na sledeći način: ON predstavlja znanje, moć i poreklo; ONA predstavlja ljubav, opasnost i savršenstvo; TI stoji za staloženost, ravnotežu i kreativnost.

Moje priče su inspirisane delima pisaca koji  se na neobičan, pomalo hermetičan način obraćaju publici. Na prvom mestu mislim na Karlosa Kastanedu i njegove naslove  “Učenje Don Huana”, “Odvojena stvarnost”, “Orlov dar”, te na Paola Koelja – pisca romana “Alhemičar” i “Brida”.